Wat was je doel?
We hadden eigenlijk twee doelen. Het eerste doel was interculturele sensitiviteit ontwikkelen bij studenten. In ons honours programma gaat dat eigenlijk heel vanzelfsprekend omdat we gewoon internationaal zijn. We hebben het niet over internationale samenwerking, maar we werken gewoon met Nederlandse en internationale studenten aan interdisciplinaire opdrachten. In het reguliere onderwijs gaat het soms wat stroever. We wilden de vanzelfsprekendheid uit Honours daarom gebruiken binnen het reguliere onderwijs. Vandaar dat we ons gericht hebben op het ontwikkelen van interdisciplinair handelen en het ontwikkelen van interculturele sensitiviteit.
Wat heb je gedaan?
De studenten uit het Exchange team hebben samen met andere studenten een extracurriculaire module gemaakt en gedraaid. In het filmpje leggen studenten Janine Reekers en Jeffrey Bunning uit wat ze hebben ontwikkeld om interdisciplinair handelen te ontwikkelen bij studenten.
Hoe ging het?
De module was erg leuk om te geven en de studenten vonden het erg interessant om te volgen. Ook lijkt het bij te dragen aan interculturele sensitiviteit in interdisciplinair handelen. De groep studenten die de module gevolgd heeft was wel erg klein.
Wat heb je geleerd?
Het is misschien een open deur, maar als er geen punten aan hangen is het toch lastig om studenten te motiveren om mee te doen.